16
sep
2014

Kort om tjänsten

Som ekonomiassistent/administratör hos Francks Kyldindustri AB har du en bred tjänst som omfattar allt från administrativa kontorsgöromål, löpande bokföring till förberedande bokslutsarbete. Francks Kylindustrier i Göteborg omsätter ca. 50 miljoner och har 25 medarbetare.

Om företaget

I tre generationer har Francks Kylindustri stått för Sveriges kunnigaste yrkeskår inom industriell- och kommersiell kyla. Företaget grundades 1950 av familjen Franck och drivs i dag i tredje generationen. Från det lilla företaget har vi idag vuxit till en koncern i expansiv utveckling med en omsättning på ca 240Mkr och 120 anställda på 6 orter i landet. I korthet kan man säga att vi jobbar med allt från projektering till installation, service och underhåll av industriella och kommersiella kylanläggningar till flera av Sverige ledande varumärken.

Läs gärna mer om vårt företag på www.franckskylindustri.se

Mer om tjänsten

Tjänsten som ekonomiassistent/administratör är bred och omväxlande. Tjänsten är initialt 80% – med möjlighet att utöka till 100% med tiden.
I dina arbetsuppgifter finns:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Fakturering/betalning
• Förbereda månadsbokslut
• Projektsammanställningar: var befinner vi oss i projektet, hur mycket återstår, hur stämmer det med budget för projektet?
• Allmänna kontorsgöromål
• Administration för serviceledare och projektledare

Din profil

Du har en ekonomisk utbildning, alternativt en KY-utbildning inom ekonomi/administration, samt har du praktiskt erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Du är strukturerad, prestigelös och tycker att ordning och reda är en självklarhet. Du förstår innebörden av att arbeta på ett mindre bolag. Att vara flexibel och ha viljan att hjälpas åt är en nödvändighet.
Du är också intresserad av att förstå hur verksamheten fungerar som helhet.
Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem såsom Hogia eller liknande och har god kunskapsnivå i Officepaketet.
Kunskaper i SDF är mycket meriterande, likaså vana av lönehantering, men är ej ett krav.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på hemsidan www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Petra Nilsson, tfn: 031-10 98 01, alternativt email: petra.nilsson@dreamwork.com

Kontaktperson(er)

Petra Nilsson
031-10 98 01

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Göteborg